Jag hjärtar hösten

Jag äääälskar hösten! Speciellt sådana här fina, krispiga, soliga, klara, alldeles ljuvliga dagar som vi haft nu på slutet. Jag blir varm i bröstet och lycklig över hur fint allting är. Hösten är melankoliskt vacker på ett sätt som passar mig alldeles särskilt bra på något vis.
 
Så här fint var det utanför mitt jobb härom dagen. Den där dagen som började med jäkt och en avbruten cykelnyckel, och därför kunde ha blivit mycket jobbigare om inte vädret och träden hjälpt till att få mig på gott humör.
 
 
 
 
 
 
 
 
Titta så fint det är! Glöm inte bort att se det, färgerna försvinner så fort. Vips är det november och gråregn - mysigt på sitt vis (jodå, det kan det vara!) men inte lika lättköpt. Så stanna upp. Njut. Blunda mot solen, se färgerna, sparka i en lövhög, ta på en fin och varm halsduk. Känn tacksamhet över alla dagar du får.
 
Nu har jag slutat för idag, tog en ledig eftermiddag bara-för-att. Åker strax och hämtar Frida på skolan, sedan ska vi gå på bio och mysa. Ha en fin helg!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0