Men vem knyckte veckan?!

Hejsan svejsan vad tiden går! Jodå, jag lever. Har bara varit lite busy (och delvis datorlös).
 
En stor del av den här veckan har tillbringats i Göteborg i jobbet. Tåg-nedresa på tisdagseftermiddagen, och lyxigt nog hann jag dessutom några timmars prata-ikapp-kvällshäng på schyssta restaurangen Bon med min morbror innan det var dags att sussa på hotellet.
 
På onsdagen väntade en mycket trevlig, nyttig, intressant och inspirerande konferens om responsiv webb som Chalmers höll i, sedan rasslade jag och trevliga kollegan runt på stan ett par timmar innan vi petade i oss käk och drog oss tillbaka till hotellet för vågrätt läge.
 
Konfererade i Chalmerska huset - sååå fina, anrika konferenslokaler!
 
På torsdagen var det dags för ett besök på bokmässan. Oh, lycka för en bok- och pappersnörd! Dit har jag velat ta mig i många år, men det har inte blivit av. Nu fick jag plötsligt bonus-utdelning av att jobba på en avdelning som hör til biblioteket, yes! Och mässan var  - helt väntat - mitt rätta element. Jag minglade relativt outtröttligt runt bland alla montrar, lyssnade på föredrag och handlade lite smått och gott som presenter och till mig själv, även om jag försökte hålla kånka-hem-vikten nere.
 
Godmorgon-utsikt från hotellfönstret.
 
Vänta-på-hissen-utsikt från hotellet på väg till mässan.
 
Ut-över-mässan-utsikt från övre plan.
 
Liseberg-i-motljus-utsikt från en balkong på mässan där jag hämtade lite
välbehövlig friskluft, syre och svalka efter all trängsel och bokbärande-värme.
 
Ett av mina inköp från mässan som INTE var bok- eller pappersvara; Ung Cancers
"Fuck cancer"-armband, som stöttar deras viktiga verksamhet och Cancerfonden.
 
Supernöjd! Det där bokmässebesökandet måste jag göra om, även om det antagligen kräver att jag tar ledigt och åker dit i egen regi.
 
Ha en fin helg!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0