I fredagsfas

Piff poff så var veckan slut. Att-göra-högen på jobbet hade tyvärr inte riktigt minskat så pass att själen kan relaxa helt obesvärat, men fredag och helg blir det ändå så det är bara att gilla läget.
 
(Med gilla läget menas antingen släppa taget ändå och lämna jobbet på jobbet, eller att jobba ikapp lite med ett eller annat i helgen. Här blir det nog lite av båda...)

Det var så trivslig kvällssol när jag hämtade Frida, så istället för att åka direkt hem för att ta itu med käk och tvätt, åkte vi en liten spontan omväg till ett spännade klätterträd jag spanat in under hundpromenerandet förra helgen. Dessutom hittade Frida ett annat träd att undersöka, och en stooor sten som måste bestigas såklart. Små äventyr är också äventyr! Lycka och livskvalitet.
 
 
 

Nån som vet vad detta är för träd? Hade helt otrolig orangegyllene bark.
(Svar: Enligt resultatet av en kollegas googlande är det nog Näverhägg.)
 
 
När vi kom hem hade precis sambon precis anlänt. Jag överlämnade lillpralinen i hans famn (för att lyckligt skutta in och börja se sin nya Monster High-film) och drog vidare på en snabb tacohandlingsrunda. Nånstans där när jag kom tillbaka kom jag på igen att jag hade tvätttid, och började bli sjukt hungrig, och hade mensvärk, och var igentätad i luftrören och hade huvudvärk för att jag glömt att ta astma- och allergimedicin idag, och hade halsont - och det var säkert nåt mer fel i mitt ömkande ynkeliynk-tillstånd.
 
Den där sköna vi-drar-på-klätterträdsutforskning-mamman övergick snabbt till den betydligt tristare kink-och-tjorv-för-ingenting-mamman. Sambon kockade dock som en räddande prins, medan jag tog hand om tvättberget. "Hell hour" kallas många föräldrar timmen innan middag - men det brukar väl gälla barnen, inte mamman? Efter lite krokodiltårar och några rejäla tortillas var dock ordningen återställd, haha!
 
Resten av kvällen gick i ganska typiska hjulspår. Soffmys för pappan och Frida till Fredagkväll med Malin, tvätthängning för mamman, Let´s Dance-häng för oss tjejer, bokläsning och tidig nattning (före sjuåringen) för pappan, nattning av övertrött skrotunge, kaosköksbänksröjning, mer tvätthängning, podlyssning, datorknappande, lite mer TV och nattuggling för mamman. Alla rätt nöjda i stilla ro med sitt.
 
Nu; sova. Gäääsp. Ha en fin helg!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0