En spontandag där det ena ledde till det andra

Ibland blir en dag så där spontanskön, på ett smidigt sätt. Som idag.
 
Kanske var det vårsolen som lockade fram möjligheterna i det oplanerade, jag vet inte. I morse vaknade vi nämligen till klarblå himmel och sooool. I och för sig blåste det eländigt, men vad gör det när man kan hoppas på en fräken eller två på näsan? Gött med lite ljus.
 
Frida kraxade mindre idag, så vi drog (efter en lugn förmiddag) ned till hennes dans och höll tummarna att hon skulle orka. Och jodå, visst hostade hon lite trots extrapuff med astmamedicin, men det funkade bra. Skönt!
 
 
Direkt efteråt hade jag kommit på att vi skulle kunna gå på bio och se nya Tingeling-filmen. Hux flux så fick vi med oss kompisen S också, för det passade både oss och hennes föräldrar bra (och tjejerna blev sååå glada). Kul! Så lite lördagssnask och biomys och 3D-brillor på - check!
 
När vi kom tillbaka hem med S, kom vi fram till att det väl kunde leka ute ihop en stund till. En snabb mellismacka hemma hos S, sedan ytterkläder på och hem mot oss och mer ytterkläder innan sparkcykelpremiär för i vår samt limbolek, trädklättring och lekparkshäng i nån timme. Skönt med friskluft även för mamman!
 
 
När det började skymma och närmade sig middagsdags, knallade vi hem till S för att lämna henne. Tjejerna som såklart helst ville fortsätta leka och ha kul, frågade om Frida fick sova över hos S. Och ja, det fick hon för än en gång passade det både oss och dem. Kidsen tjöt och hoppade av glädje, sen var det bara att knata hem, packa väska och knata tillbaka med sprallig och gladskuttande sjuåring vid handen. Mysigt.
 
Så hux flux blev jag och sambon solokvist på lördagskvällen, helt oplanerat. Det händer inte ofta numera, så man känner sig ju lite snopet handfallen på nåt märkligt sätt och undrar vad man ska välja att göra liksom. Mitt lilla mello-sällskap försvann ju, men det löste sig bra genom att jag fick se mello och faktiskt ändå fick sällskap i soffan av sambon till och från, sedan fick sambon se kampsport med en glädjande svenskseger som bonus. Alla nöjda.
 
Vi fick ett sms strax innan elva om att kidsen slocknat, med en go´ bild på två tjejer som sov så gott. Och jag är faktiskt gäspig ikväll, flera VAB-dagar i rad sådär får mig att nattsudda lite extra. Så nu ska jag försöka att lägga mig i vettig tid - och sambon klagar inte.
 
Natti!!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0