Att lägga ihop ett och ett

Frida har så mycket funderingar nu för tiden! Det är spännande att följa olika resonemang, höra vad som poppar upp och när. För ett par veckor sedan kom hon till mig och såg bekymrad ut. Den lilla pannan hade tydliga veck.

- Mamma, jag vill INTE bli mamma.
- Nähä, varför inte det?
- För att... för att jag vill inte tappa mina tänder! Det är LÄSKIGT.

Alltså, ibland är det ju svårt att hålla sig för skratt när sådana där guldkorn kommer...

Att bli mamma är för Frida detsamma som att bli vuxen, trots att jag förklarat flera gånger att man kan vara vuxen UTAN att vara mamma också. Tydligen var tanken på att man ska tappa sin tänder när man blir stor så otäck, att hon var beredd att avstå från hela växandet! Lilla sötnosing. Samma kommentar i olika versioner har återkommit ganska ofta sedan dess dessutom, så den där tanken sitter rätt djupt.

Hm. Jag tror vi får ta och ringa till Fridas idol kusin A någon dag. Hon tappar nu gaddar för fullt och kan säkert berätta att det inte är så farligt att vara med om! Förhoppningsvis kan det lugna en liten orolig, tokcharmig själ.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0