Vissa vokaler saknas...

...men visst hittade jag en mojlighet att skriva nagra rader har! Det visade sig namligen att vart superfina hotell har en iMac-dator pa VARJE rum. Med gratis internetuppkoppling. I LIKE A LOT! Synd bara att jag inte vet bak eller fram pa mac, sa jag fattar inte hur man staller in svenskt tangentbord pa den... Men ni fattar det ni fattar, haha.


Mitt hotellrum, som jag är mycket nöjd med!


Resan gick fortraffligt. Flyget var till och med 20 minuter for tidigt, sa vi hann med ett snabbare tag an planerat och fick en extra timme att kolla stan och ata. Vi mumsade kycklingwraps, kycklingpita och god sallad pa ett trevligt (men lite val slamrigt) stalle som hette Nandos.

Efterat snirklade vi oss tillbaka vart hotell (Mint hotel) och tog hissen till den mycket snajdiga Sky Bar som fanns dar. Varsta utsikten och valdigt snyggt inrett! Inte fel att sitta dar och sippa en drink, kan jag tala om. Gott liv. Samre kan man ha det pa en sondag.

Jag ar alldeles upplivad, gott folk. Det ar valdigt, valdigt mycket varvader har. Narmare 20 grader, soooool och sa otroligt fint. Korsbarstraden blommar och omgivningarna vi sag pa tagresan mellan Manchester och Leeds var underbart vackra och sa typiskt engelska - grona kullar, hagar, tegelhus, tradgardar, kanaler med kanalbatar, far och hastar som betar och rodhariga manniskor lite overallt, hihi. Yorkshire ar harligt. GRYMT!

Vi tog en kvallspromenad utan jacka nar vi sokte en restaurang - utan att frysa, trots att klockan blev halv elva innan vi var "hemma" igen. Folk har gar runt i allt ifran jacka och jeans till flipflops och linne, manga har omisskannligt nysolade roda marken i nackar och pa armar. Jag ar fantastiskt glad att jag chansade pa att jag skulle vara varm som vanligt och packade med liiite for somriga skor - de kommer val till pass nu.

Jag blir glad av England. Av deras hus, natur, sprak - och sa har det alltid varit, sedan jag var liten. Trodde jag pa tidigare liv, skulle jag kunna hoppa upp och satta mig pa att jag haft nagot med England att gora en gang i tiden. Det passar mig ocksa, jag som gillar hosten. Det lite kulna stor mig inte, och en stor del av tiden ar INTE detta land sahar otroligt inbjudande som idag.

Imorgon vantar konfererande i stor portion. Vi har last det digra programmet mest hela resan och funderat pa vad vi ska lyssna pa av allt. Plenty att valja pa, minst sagt.

Gonatt!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Annika E

Härligt att höra att du är upplivad och njuter i England Jenny! Kram på dig

2011-04-11 @ 20:14:05

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0