Lite nytta i vår hytta

Efter att ha slöat en hel dag - var OBEGRIPLIGT trött med huvudvärk, hoppas det inte ligger nån förkylning och gror - tog jag mig samman när pappan hade skidat klart och kommit hem igen. Då var det hans tur att leverera klipptidningar och barnsax, spela memory, fixa mellis och leka med Polly Pocket-dockorna.

Jag stack till ICA Maxi och storhandlade av bara sjutton! Det var typ nästan tomt där, så det fanns gott om tid att strosa runt och komma på allt man brukar glömma att handla. Faktiskt riktigt rofyllt. Den fortfarande onda tennisarmbågen var dock glad över att sambon kom ut och kånkade in alla kassarna när jag kom hem...

Nu har jag också äntligen tagit tag i en annan surdeg - att styra upp kalender för 2011. Både kökskalendern och filofaxen är snart i ordning. Båda har varit lite temporära, men ska nu (inte en dag för sent - hm, snarare minst sex!) få alla aktiviter och födelsedagar inskrivna. Innan måndag, åtminstone. Ordning och reda!

Uppdaterat lite senare:
Plötsligt händer det! Jag slog till och beställde en personlig almanacka - något jag varit på väg att göra flera år men inte kommit mig för med! Kul. Det tog evigheter - men nu har jag dessutom fått med allas födelsedagar förtryckta! Och de finns kvar, om jag vill beställa en nästa år igen. De har nu infört att man kan välja mellan tre storlekar, och på den största kan man ha ett eget foto som omslag. Den tog jag, of course.

Egentligen hade jag tänkt mig en medium, men jag har nog inga problem att fylla en stor! Den blir lite större ytmässigt  än tegelstens-filofaxen jag släpar på nu, men tunnare istället!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Det gjorde du rätt i - att beställa personlig almanacka alltså! Det har jag också funderat på i flera år men jag kommer inte till skott... Men nu finns det en liten som jag tror skulle passa mig, hmm får nog fundera en omgång till! :-) Men jag tror att det går att ha foto som omslag på den också?

2011-01-07 @ 03:06:56
Postat av: Jenny E

Marielle: Eftersom jag gör saker mitt i natten får jag skylla mig själv... Såg först efteråt att man ju VISST kan ha foto på alla tre storlekar! Vete inte hur det gick till men jag missade det först...

2011-01-07 @ 10:04:37
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0