Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig

Jag: - Usch, jag har lite ont i halsen och känner mig frusen och skruttig.
Sambon: - Här älskling, ta en liten hutt honungslikör från Malta som vi fått i present förut. Det står att den ska vara hjärtvärmade och lindra bra vid förkylning!
Jag: - Va? Står det? Hm. Ja okej då, jag tar väl lite då.
 
Ett par minuter efter en liiiten hutt säger jag "Oj vad jag blev varm om öronen! Och om kinden. Du vet sådär som jag blir ibland av vin som jag inte tål." och sambon tittar upp på mig. Jag ser på hans blick att jag INTE inbillat mig, och han säger typ "Herregud, du är illröd!" och säger  att jag ska kolla mig i spegeln. Jag går till toan och kan snabbt konstatera att det var längesedan jag reagerade såhär starkt. Medan jag står där, slår nya strimmor och fläckar upp i ansiktet och på övre delen av överkroppen hela tiden och jag blir allt kokhetare. Tänk er en riktigt, riktigt rejält röd solbränna - och lite mer. Det var ingen höjdare.
 
Lösningen blev intag av allergitablett, en kall handduk på fejset och en stund på altanen med solfjädervift mot mig. Efter typ 20-30 minuter lugnade det sig, nu kliar det bara lite här och där men är i övrigt nemas problemas.
 
Himla skumt. Det var väl nåt jag var allergisk mot, helt enkelt.
 
Om den däringa likören funkar mot förkylning, förresten?
Absolut! Jag hade ju inte en tanke på halsont eller frusenhet på minst en halvtimme...
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: MarieJ

Ojj....jösses!!:O
Men kan inte låta bli o skratta oxå....till din sista kommentar....att den funkade då du ej tänkte på halsont dom sista 30 minutrarna!! :))

Svar: Haha, ja jag var ju tvungen att liksom knyta ihop inlägget. Man försöker ju få till lite knorr ibland. ;-)
Jenny

2012-11-28 @ 12:39:09

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0