Åka och bada-premiär

Vi kom oss äntligen iväg på en liten badutflykt. Jag känner mig inte alldeles bikini-bekväm ochi inte heller är jag någon pressa-i-solen-typ, så jag har dragit mig lite för det. Inte kommit igång, liksom.
 
Pappan i familjen hade lite andra bestyr under dagen, men jag och Frida tog oss äntligen för att packa badväska och lite fika och cykla till Fjärran Höjder-badet. En kompis till mig frågade om vi skulle ses, så då blev det äntligen av. (För att det ska vara en riktigt äkta åka-och-bada-tripp ska det dock vara havs- eller sjöbad känns det som, men det får bli en annan dag.)
 
 
Första timmarna låg vi ute på en filt och slappade. Frida badade själv i mellanpolen och lekte i klätterhörnan, och jag pratade med M och spanade så att allt var okej. Passande nog för blekfisar som mig och lillskruttan, var det lite disigt och ganska svala vindar. Jag lyckades ändå bli lite röd på både ansikte och rygg, så det var helt lagom.
 
När min kompis behövde åka hem, gick Frida och jag in. Då hade det mulnat på ytterligare och kändes faktiskt nästan kallt. Efter några busiga inne-bad-timmar tillsammans, packade vi ihop oss och gick hem. Nöjda, glada och ganska möra.
 
Idag skuttar Frida in och ut med några kompisar, jag ägnar mig åt trädgården och sambon har spelat golf. Semesterlunk.
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0