Vittring på den rätta sommarfeelingen

Igår hade vi (och båda svägerskorna med familjer) lyxen att bli bjudna på middag ute på landet igen, denna gång av sambons föräldrar. Tack! Gott gott, och kul när hela familjen med stora och små är samlade, tycker jag.
 
Idag vaknade jag liksom på tvären. Hade nån slags semesterdipp/depp och var trött, låg, energilös, tjorvig och hade huvudvärk. Låg mest i sängen, försökte vila bort huvudvärken och kände mig butter. Ute var det strålande fint väder, men jag hade noll ork till att styra upp utflykt.
 
Inte fötter-på-strand, utan fötter-i-säng. Ibland är det så, men det går ju över.

Sambon gymmade och Frida sprallade runt och pysslade under tiden. Hon pysslade til exempel en smurffamilj:
 
 
Förutom att såsa och muttra, betalade jag räkningarna - ingen upplyftande handling det heller direkt. Vi käkade lunch ute på altanen i tokvärmen:
 
 
Till sist tog vi oss samman och drog på en liten badutflykt. Bättre sent än aldrig, heter det ju... Det var vår första badutflykt för i år, faktiskt. Vädret har varit toppen, men vi har varit i ofas och sysslat med trädgård och annat så det har inte blivit av förrän nu.
 
Vi åkte till Sandbankarna i Skutskär och det var alldeles perfekt! När de flesta vänt hem för middag, är det stillsamt och lagom glest på stranden. Solen värmde behagligt, inte hett. Vattnet var svalt men heeeelt okej för att ligga i länge och busa med Frida (till och med badkruke-pappan badade, även om det var ett par kortare dopp).
 
Mina människor, stranden, havet. Blev en bra kväll trots en förhållandevis tjorvig dag!
 
 
 
Taget typ 20.30 - Frida och jag badade fortfarande. Ljuvligt!
 
Sent omsider samlade vi ihop oss och åkte hem för sen middag, duschning och nattning av hela familjen. Sämre kan man ha det, gott folk. Definitivt.
 
Kram på er där ute!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0