Julen i bilder

Nu har jag äntligen fått lite ordning på torpet vad gäller alla foton från julen! Här kommer en radda smakprov från vår julhelg:


Jag i bilen på väg till julfirandet. Ser oväntat fräsch ut för att ha sovit
typ tre stackars ynka timmar natten innan, om jag får säga det själv!

 

 

Frida babblade mycket och gärna i telefonen på väg ned. Sade
käckt "Goood juuuul" till alla och berättade att bocken brunnit...



Så kom vi fram till sist. Bjöds på jullunch med gröt (som snorkfröknarna Eriksson
ratade...) och skinkmacka - och egen pepparkaka "med MIN bokstav, mamma"!



Den fina pepparkakan måste ju käkas upp. Eller... i alla fall
godisdekorationerna! Frida angrep dem mycket målinriktat.



Julstämningen var på topp! Och vackert vitt var det ute också.



Frida var väääldigt nyfiken på kusinernas dataspel. Hon hängde
bokstavligen över dem (!) för att få bekanta sig med det roliga.



Sen plötsligen kom tomten! Spännande, spännande...



...men han var visst inte läskig i år, utan rätt kul. Så skönt!



Frida tog sig tid att kolla in julklapparna lite mellan öppnandet.
(Hon öppnade väldigt försiktigt, ville helt inte riva sönder först.)



En söt liten tomtenissa busade omkring i huset!



En helt hysteriskt rolig bild tycker jag! Två uppslukade och en avundsjuk, haha.



Här angriper jag och Frida hennes paket från andra öppningsvarvet. Spännande!



Stämningsfullt stilleben i vardagsrummet får avsluta kvällen. Vi var så nöjda så!



Kusinerna fick ett data-sångspel (Lipp på Xbox). Frida ville såklart OCKSÅ!



Dans runt granen körde vi på juldagen - går lika bra det!



En störtcool brutta på väg till backen för pulkabus på juldagen!



Efter ytterligare en slapp dag åkte vi hem. Gaaaanska trötta, hihi!

Sådär ja. Nu är det ett år till nästa gång! Tro vad som kommer att vara sig likt, vad som totalt ändrats, hur vi ser ut och vad vi gör nästa år?

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Annika

Det var trevligt att ni kom och gästade oss över jul! Vi uppskattade ert sällskap! Kram Annika

2009-12-29 @ 18:38:32

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0