En nypa syre, inte mer

Frida och jag har bara hasat runt här inne idag. Den ena (jag) med suddig syn på ena ögat och lite magtrassel. Den andra (Frida) med stadig feber och lite matt stil. Vi sov ihop två timmar idag, det känns alltid lyxigt men efteråt är jag helt grötig i skallen. Seg som deg.


Frida bekantar sig med bockarna på stan, i regnet.

Lite syre fick vi faktiskt till slut! Vi skjutsade nämligen iväg pappan till sitt klassfestspartaj, inte så kul att ta buss eller cykla i detta ruskväder. Efteråt gick vi en ltien krok runt kvarteret, och Frida lekte med bockarna som finns uppställda längs gågatan. När vi skulle gå hem, klappade hon bocken på nosen och sa med snäll röst "Heeejdååå bocken, ses en annan dag! Nu fåj du sova föjståj du, heeej dååå!". Haha.

Efter vår minimala utflykt gick vi in och käkade godsaker. Jag mumsade stoooor sushimiddag, Frida snaskade lördagsgodis tills hon var som ett klibb hela hon. Byggare Bob underhöll oss på video under tiden, en av Fridas storfavoriter för tillfället. Sen var det dags för fil och frukt och kvällning för lilla blomsingen. Hon ville INTE ha Alvedon, så jag lovade henne att hon fick prova att somna utan och det gjorde hon ganska raskt. Har snusat gott i en och en halv timme nu utan ett knyst. Skönt!

Tog en rumptemp på grynet innan nattning (föga populärt) och då hade Frida 38,9 graders feber. När jag kollade med örontermometern vi typ alltid annars använder visades 38,6 grader, så den visar inte så illa i alla fall (även om ena örat visade bara 38 grader - gäller att ta flera värden). Lillfröken har varit trött och seg men inte så sjuk i övrigt idag, inte jättepåverkad. Hoppas hoppas hoppas det lugnat sig till imorgon så att hon är fit for fight på måndag - det här är INTE bra VAB-tajm för varken pappan eller mig. Attsingens. (Fast när är det nånsin lämpligt, egentligen?)

Nu ska jag ensam-gona mig i soffan: plocka fram lite ostkrokar och läsk och sätta på en film som sambon hyrde åt mig idag. "I taket lyser stjärnorna", en film om en fjortonårig tjej med en cancersjuk mamma. Bäst att lägga fram näsdukarna direkt...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0