Bonusdag

Jag har varit föräldraledig idag, eftersom dagis var stängt. (Vilket skulle kunna leda till att det här inlägget handlade mest om hur SJUKT arg och störd jag var här nu på kvällen, när jag skulle begära föräldrapenning och INGET ville funka med datorn, webbläsaren, internetbanken, säkerhetsprogrammet, bank-ID:t och hela pidddevitten! Men det lämnar vi därhän...--host--) Det kändes HUR lyxigt som helst och jag har njutit. Mest njutit, i alla fall.

Efter en sovmorgon till klockan NIO (törs man säga det högt, blir väl stenad av alla med barn som alltid vaknar kl 5.30!) tog vi det lugnt med frukosten och busade här hemma. Sedan kom jag på att lånetiden för de 25 böcker jag just nu hade hemma, gick ut i fredags! Dagens första utfärd tog vi alltså till bibblan, där jag fick betala 75 kr i böter. Hoppsan. Sedan lånade vi omkring 20 nya…

Efter att ha lämpat av tegelstenarna hemma, intog vi dagens lunch på café … eller jestjang (= restaurang) som Frida vill kalla det, oavsett typ av ställe. Helst ville hon gå på ”Jonas restaurang”. Hon hade tydligen trevligt på senaste uteätningen med honom! Men det blev utomhusmys på Waynes istället. Jag smarrade sallad, men Frida dissade den så hon fick medhavd 15-månadersburkmat istället. Skönt att de funkar som räddningsplanka fortfarande!

Här har vi just satt oss på plats. Frida börjar med det göttaste, såklart.

När vi ätit klart, avtog dock myset. Istället blev det maktkamp mellan pinsamt otålig mor och toktrotsig, trött dotter, som antagligen skrämde slag på föräldragänget med 6-månadersbebbar bakom oss. De blev tystare allt eftersom Frida skrek (och jag ryade en del också, för den delen) igenom blöjbyte och avfärd där hon ville ha skor, inte ville ha skor, ville stanna, ville gå, ville åka vagn, inte ville åka vagn… Gaaaaaah. Gissar att de pratade en del om oss när vi gått. Får bjussa på det, helt enkelt. Deras barn blir väl också två år och tre månader nån gång...

Efter lunchen lyckades vi överleva en del shopping. Blev dock INTE den myspysigaste tiden på dagen, eftersom Frida var helspejsad men vägrade att ens tänka på att sova. Jag köpte ändå tre vardagstoppar/tunikor, ett nattlinne till Frida, nagellack (som Frida valde, se nedan!), en Hello Kitty-necessär samt en Miffy-borste och spegel. Meningen var att jag skulle shoppa till en festlighet vi vuxna ska på i helgen, men något sånt snajdigt hittade jag tyvärr inte...

Fridas första gång med målade naglar. Spännande grej! (Mina skulle också
målas, enligt order. Så nu tittar jag paff ned på knallröda naglar, som inte varit
målade med färg på många, många år och knappt nånsin med rött! Udda...


Frida och jag var hemifrån sammanlagt sex timmar idag. Frida satt inte i vagnen EN minut. Fattar ni hur mycket gap i stil med ”nej, spring inte dit, akta dem, hörde du vad jag sa, men nu måste du lyssna, stanna sa jag…” det blir då?! Alldeles för mycket. Blev sjukt trött på att höra mitt eget tjat. Bläää. Förmodligen låter jag som världens dummaste surmamma, för de som inte har upplevt hela processen utan bara sett ett enskilt litet spring...

Ingen sömn och mycket rörelse idag alltså, vilket betydde en övertrött donna på kvällskvisten. Jag försökte natta Frida tidigt, men det tog nästan en timme av alla humör som finns på en skala innan den lilla underbara skönheten till sist somnade i min famn. Hon var alldeles matt efter turbosnurr i sovrummets alla ytor, typ! Puh. LIlla energiknippe, vad jag älskar dig.

Imorgon: Återbesök hos barnläkaren, sedan vardag, jobb och dagis!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!



Vill bara tipsa om en ljuvlig midsommarkrans i tyg från Oskar & Ellen, finns bl a på Babyshop och Syster Lycklig! Vår lilla E har en luciakrona därifrån som hon gillar, skaver inte, "funkar" alltid och kan användas i flera år. Nu siktar vi på en midsommarkrans också eftersom de vi binder sitter på i max 30 sekunder, knappt man hinner fram med kameran! ;)



Hälsningar Marielle

2009-05-26 @ 13:27:51
Postat av: Marielle

PS. Finns i sommarbilagan från Barnens bokklubb också om Frida är medlem där, billigare där än i internetbutikerna.

2009-05-26 @ 13:40:13

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0