Rekord?

Gårdagen var fylld av rekord, på något sätt. Nya extremlägen. 

1: Jag skrev inte en endaste liten bloggrad igår! Ovanligt. Särskilt eftersom jag var hemma sjuk även då och borde ha haft tid, kan man tycka. Men jag försökte hålla mig en smula aktiv igår, för att testa orken. Jag skrev ett brev - ja, ett sånt där vanligt, för hand, på papper, i kuvert - och fick det postat. Lämnade tillbaka min andningsmätare till hälsocentralen och hämtade ut ett paket på posten. Alla dessa ärenden genomfördes med en snabb cykeltur till torget mitt på dagen - och jag kom hem HYSTERISKT kliig i ögonen. Efter att inte ha varit utomhus mer än nån kvart, max! SUCK, kan jag bara säga. Cocooning is the shit för pollenallergiker... Men ack så tråkigt i längden.

2: I samma anda (hålla igång lite för att se om jag kan tänkas orka jobba snart!) hämtade jag Frida på dagis och åkte sedan på inte mindre än TVÅ husvisningar, ensam med lilla fröken i sällskap. En ganska stor och nog lite för dyr men jättefin härlig villa i Andersberg, och ett fint men källarfuktigt bostadsrättsradhus på Brynäs. På visning nummer två insåg jag att jag nog överskattat mina krafter lite, började känna mig matt i pallet. (Blev mycket riktigt sämre i halsen på kvällen också, vilket höll i sig - så här sitter jag hemma och är skruttig ännu en dag.) Frida som var jätteduktig hade till sist också tröttnat ur (trots förberedda småmutor som egen liten russinburk...), och som kvitto på det har jag ett blått bitmärke på armen idag...

3: Pratade sedan på kvällskvisten i telefon i två timmar och tjugo minuter med en av mina bästa vänner. Ett sådant maratonsamtal har jag inte haft på... jösses, jag kan inte minnas hur länge! Det var väldigt trevligt och mysigt och välbehövligt. Anledningen att det blev av och blev så långt kan ha visst samröre med att...

4: ...sambon chockade med en (även för honom) rekordtidig godnattning samtidigt som Frida kl 20.30! Jag som bara just precis hunnit komma hem blev paff - och pratsugenheten efter husvisningarna måste lösas på annat vis! --ler--

5: Dagens sista extrem, blev väl min sena nattning. Värre än vanligt. Men det skulle läsas bloggar och tas hand om bilder och allt vad det var och VIPS var klockan så mycket att jag nästan skämdes!

Utomhuslekande brutta på dagis för nån vecka sedan.

Idag pallrade jag mig upp och lämnade Frida på dagis. Stannade lite och busade med unghögen innan jag rullade tillbaka hem, eftersom barnen gick ut nästan direkt när vi kom. (Kändes okej eftersom de var utomhus och jag ju faktiskt övervägde att jobba idag, så jag tror inte jag smittar så värsta längre.) De är så härliga och fulla av energi! Landade sen här vid datorn och har proppat i mig halstabletter och snutit allerginäsan oavbrutet sedan dess. Nu ska jag sova en stund. Här ska tillfrisknas!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0