Spretiga tankar

Idag den 5/11 har Frida uppnått den aktningsvärda åldern av två år och nio månader. Shit pommes frites!

Ibland undrar man hur tankarna går i det lilla huvudet. De åker runt som i ett flipperspel på något sätt. Ikväll vid nattning - preciiis när jag trodde att hon sov, öppnade Frida ögonen och mumlade:

- Mamma, jag är...nu är jag...
(gääääsp)... Jag håller på att bli vuxen nu faktiskt.
- Jaså, tycker du?
- Ja, jag är snart vuxen nu.
- Varför säger du det, varför är du det?
- För att jag ska börja med glasögon.
- Ska du det? Ser du dåligt då?
- Nej.
(paus) Jag ska inte börja med glasögon. (paus) Jag ska ha linser då.
- Jaså, ska du det?

(Tyst en lång stund)

- Mamma, gör det lite ont att sätta i mina linser?
- Nej, det brukar inte gör ont, inte när man vant sig.
- Jag ska inte ha linser. Inte förrän jag är stoooor tjej.
- Så du är inte det nu då?
- Nej mamma. Nu går jag på dagis.


/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0