Beräknande brutta

Frida och jag knallade över till ett par affärer alldeles i närheten av oss efter dagis. Shoppade komplettering till W:s present och kollade på 6-årspresent. Fastnade för supergullig väggdekor, som jag nog måste rådfråga föräldrarna om... Frida vet sedan tidigare att på de två barnaffärerna har de ofta en godisskål på disken. 

Idag spatserade hon fram och kollade läget. Japp, en skål fanns!

Frida: Mamma, får jag ta en godis?
Jag: Nej, det är inte lördag idag, vi låter dem ligga där.
Frida: Men snäääällllaaaa....
Jag: Nej, de ska ligga kvar där.
Frida (surt): Meeen åhhh, jag vill ha goodisiis juh.

Frida kikar runt lite, och smyger tillbaka till tjejen vid disken när jag är längre ifrån.

Frida: Får jag ta en godis, snälla?
Tjejen: Nja, vad sade mamma då? När du frågade henne?
Frida (bestämt): Men, vi frågar inte henne! Får jag?


Söta, smarta lilla filur! Hon är så himla fiffig.


Vi löste det hela genom att hon fick ta en godis, men spara den till på lördag. Alla glada, alla nöjda! Undrar hur länge den taktiken funkar? (Tills jag råkat käka upp hennes specialkola nån kväll under veckan fram till lördag, kanske?!)

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0