Söndagsmys

Dagens startades i slow motion, med familjemys och lite TV och sängsåsning och frukost i olika omgångar. Gött för själen!

Sedan drog pappan på joggingtur, medan Frida och jag pallrade oss iväg med vagnen till en park här i närheten där det var någon slags höstmarknad. Det kändes skönt att få vara utomhus en stund, strosa och kolla om det fanns något kul. Frida lekte lyckligt loss i hoppborgen och åkte karusell, jag lät bli att köpa fina barnkläder i ett stånd, haha.


Dagens utmaning var att Frida INTE ville ha blöja när vi gick iväg. Jag packade några extra par byxor, men inte behövdes de! Den här lilla duktiga ungen kissade både bakom ett träd (väl dold bakom hoppborgen!) och i en bajamaja. Nemas problemas. Det går verkligen framåt med blöj-avvänjandet nu, spännande!

Lagom tills vi skulle knalla hem för lunch, kom regnet. Vi valde därför att köpa korv och hamburgare och kura i ett restaurangtält en stund istället, tills det stillnade lite! Det var ett lyckat drag, för vi blev bara lite fuktiga när vi till sist vågade oss ut igen. Fast Frida hade ju sitt på det torra, välförvarad som hon var!


Frida fikar i sin lilla regnkoja!


På eftermiddagen åkte Frida och jag på simníngen, medan pappan skulle byta däck. (Vi funderade på att göra tvärtom, men min rygg är lite skör ännu sedan det flytt-onda så det verkade oklokt...) Det blir sista sim-passet i de lokalerna och med den "fröken", för vi ska prova att byta ställe från och med nästa söndag! Vi tycker att det vore kul med förändring, det har stått ganska stilla ett tag nu och jag tror det går att göra mer och roligare saker.

Kvällen gick åt till att vika hundrasjuttiofjorton kilo ren tvätt, hänga ny blöt sådan och kolla på säsongsavslutningen av Heroes på video. Jag borde ha lagt mig redan nu, men med så mycket händelser (och FOTON, tjohoo igen för att jag hittade kameran!) ville jag knappa klart här, liksom.

Nu. Sova. Kram!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0