I otakt liksom

Jag är som jag tidigare tjatat om ganska varm av mig. Ingen huttrig typ. Så jag klär mig oftast i underkant av vad som behövs för årstiden, kan man säga. Ibland hamnar jag därför i otakt med den allmänna standarden.

De senaste dagarna har sommaren svalnat betydligt, till sisådär 15 grader på dagarna. För min del har det inte inneburit någon direkt klädförändring, utan bara lett till att jag slutat bli så svettig och varm hela tiden. Jag kör fortfarande med sandaler/sommarskor, strumplöst, trekvartsbrallor och helst inte hellånga ärmar heller. Möjligen nån tunn kofta som backup, om jag ska ut tidigt eller sent. När jag gått ut, har jag dock känt mig lite... annorlunda. För överallt knallar nu folk runt med jeans, strumpor, höstskor, långärmat, jackor (kanske tunna, men ändå), halsdukar osv osv.

Vad hände?

Kanske är det bara jag som är lite efter. Eller... kanske är det nåt som är småkonstigt. För hade det varit juni istället för augusti, hade väl 15-graders-väder trollat fram en massa lättklädda människor istället. Eller hur?

Jaa, ni. En gång i tiden var min pappa välkänd i byn jag kommer ifrån, för att fortsätta längst av alla med cykla till jobbet i shorts in på hösten/vintern. När han bytte till långbrallor, då visste man att vintern var på väg! Jag tycks bli likadan. En smärre kuf alltså, haha! Men det bjuder jag på.

/Jenny

PS: Jag såg ett barn idag som hade långbrallor, jacka, lurvigt FODRADE stövlar, mössa och vantar på sig. Eeeeh... Risken är visst stor att Frida - som fått och velat gå till dagis barfota i skorna flera dagar den här veckan, förvisso i långa ärmar och byxben men bara med en kofta på sig - också präglas mer åt kuf-hållet...


Kommentarer
Postat av: Marielle

Ja, herregud vad har de på sig sen när det ÄR vinter då? Dunsovsäck kanske? ;-) E har haft vindtät jacka några dagar denna veckan eftersom det blåst kuling hos oss på västkusten, för övrigt tunt men långt kan man säga. Själv håller jag stången i mina sandaler (E också) så länge som möjligt, det känns så TRÅNGT att stoppa fötterna i strumpor och skor, inte bara värmt...

2010-08-27 @ 23:41:53
Postat av: Henrik Eriksson

Haha jag minns att Olle cyklade i shorts, när vi andra väntade på att snön skulle börja falla.:-)

2010-08-30 @ 03:30:27
Postat av: Riken

Jag är ju en frusen typ, så jag måste nog erkänna att jag börjat med höstjacka, scarf, strumpor och idag till och med stövletter... hmmm. För mig är nog sommaren över nu. Men i morse var det faktiskt bara 7 grader och spöregn här :) Kram

2010-08-30 @ 08:27:23
Postat av: Jenny E

Vad roligt med alla kommentarer!



Marielle: Skönt att höra att man inte är ensam.



Henke: Tänk att du läser här, det hade jag ingen aning om! Ja, du ser, jag gissade rätt att folk lade märke till det där lite udda fenomenet, haha.



Riken: Sedan jag skrev det där har det varit 7 grader nån kväll här med, så för alla frusna är det nog inte så konstigt längre kanske... =)

2010-08-30 @ 23:45:50
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0