Nu bränns det

Vi är hemma igen efter en mycket trevlig fest (tack kära A och U, ni är underbara!) och en skön helg!

Till att börja med: Milde HIMMEL så god buffé de bjöd på! Det bästa jag ätit på länge i den vägen. Käket kom från Sidsjö Trädgårdscafé och jag önskade att man hade fyra magar att fylla, som kossorna. Vårt bord/lag smackade in en full pott på kvällens frågesport (yes, så GRYMT!), och vi hade sedan väldigt kul men var kanske inte lika vassa på musikkrysset. Dansa en massa hann vi med dessutom, både rumpskak och styrdans. Lokalen var bra, vädret var underbart, humöret var på topp. Enda minuset var väl att jag saknade flera gamla godingar (från tjejgänget, alltså) som inte kunde komma. Synd!


Fördrink - en av fyra lika stora...



Dukningen - med vin och vatten i hällvänliga kannor!



FestJenny med uppsatt hår och favvohalsband - som jag fick nickelallergi-utslag av!



Musikkrysset - det var trixigt vill jag lova! Notera de FANTASTISKA
naglarna på min tidigare klasskamrat M. Vill också ha sådana fina!




Mina glas, just i fasen där jag övergick från rosé till vatten... Bilkörning dagen efter.



Skvadern, ett märkligt Sundsvallsfenomen. Denna gång som rutschkana.




När jag plockat ut alla sjuttiofjorton hårnålar på natten såg jag ut som trollet Plupp!


Efter en skön (men möjligen kanske lite kort) natt på Clarion Grand Hotell (vilket rekommenderas - vi var mycket nöjda!) och en smarrig hotellfrukost, pallrade vi oss ut på stan. Johan satt mest ute solen och läste, medan jag shoppade lite ditt och datt i de söndagsöppna galleriorna - både var sååå nöjda! På eftermiddagen tod vi bilen tillbaka upp på Norra berget, där festligheterna utspann sig igår också (på Logen). UNDERBART fint och trevligt område! Fårhagar, gärdesgårdar, stooor lekpark, utkikstorn, gräsytor, café, hantverk, småbodar... Platsen bjöd på rejäl nostalgi och mycket minnen dessutom, för där var jag och mamma ofta på den tiden hon bodde i Sundsvall. Jag tror inte jag varit där sedan jag var 15, typ! Mysigt - och perfekt med sooool och härligt svalkande vind.



Hotellfrukost - i just LOOOOOVE it!



Clarion Grand hotell - väldigt trevligt. Helt nöjda.



Det finns mycket trevligt på Norra berget! Värt ett besök.



Fin utsikt är det också!



Klättrar man upp i tornet ser man ännu bättre, såklart. (Jag kan
fortfarande höra höjdrädda mamma ropa åt mig att komma ned!)






Tur att det blåste på toppen - fröken otränad blev varm av att klättra...



Det ÄR högt. Mina tår uppe och lilla yttepytte-sambon nere. Skillnad.



Vi avslutade med smaskigt fika i solen!


Till sist rullade vi hemåt, med en kort avstickare för fotbadning i Tönnebrosjön. Frida har haft det toppen hos farmorn och farfarn - TACK! Hon har desstom varit på barnkalas hos dagisvännen J som fyllde 4 och var väldigt nöjd med det. Den lilla yrmössan var ganska sprallig när vi kom hem och lite sent blev det, så jag misstänker att det nog vankas en tidig kväll imorgon för henne...

Jag stökar nu runt här, zickzackar mellan diverse semesterpackning som inte packats upp och försöker komma ihåg vad det egentligen är man behöver ha med sig och i ordning för jobb och dagis. Extrakläder, dator, regnställ, passerkort  - vem ska ha vad nu igen? Hjärnan är helt i träda. Det enda jag är säker på när jag väl rasslat igång, är att det finns plenty med jobb för mig. Jag lär nog få kickstarta så det räcker!

Tro om alarmet på mobilen funkar efter att ha varit oanvänt i sex veckor?

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Lena Petre

Kul att festen blev lyckad! Trist att vi inte kunde vara med. Var du den enda fr vår klass eller kom nån av de andra tjejerna?

Kram Lena

2010-08-17 @ 21:45:42
Postat av: Jenny E

Lena: Tack för din kommentar! Malin D var där också, och henne har jag inte träffat på länge så det var riktigt kul!

2010-08-17 @ 21:50:36
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Riken

Vilka fina bilder. Och vad roligt att höra att ni hade en trevlig helg! Kram Riken

2010-08-20 @ 08:27:35
Postat av: Karin

Vilken reklam för Sundsvall med dina fina bilder. Jag har aldrig varit upp i tornet - höjdrädd jag också!

2010-08-20 @ 09:37:42
URL: http://www.karinrolennordstrand.se
Postat av: Karin

Btw - du är jättesöt som trollet Plupp!

2010-08-20 @ 09:41:52
URL: http://www.karinrolennordstrand.se
Postat av: Jenny E

Riken: Jag har mailat världens tyngst mail med foton till Andreas. Hoppas det orkade fram...



Karin: Ja, mamma ville aldrig att jag skulle gå upp, men det ville jag! Har nte blivit höjdrädd än, men det kanske kommer, vem vet. ;-) Tack för berömmet - och tur att du gillade Plupp-looken, för jag ser ju ut ungefär så (om än lite mindre rufsig) mest jämt! Minus smink då... Haha.

2010-08-20 @ 12:51:43
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0