Skärp mig

Ta en mamma, trött efter en planeringsdag med jobbet.
Lägg till en blixtrande huvudvärk, som bara ökat sedan i morse.
Inkludera en överskriden läggningstid för 3,5-åringen.
Glöm inte att räkna med 3,5-åringens eldfängda humör.

Blanda allt på väg i en hiss. Se till att fel person trycker på knappen och pappan tagit en annan väg till lägenheten än barnet fick för sig var viktig. Spetsa till det med gallskrik som inte tar slut och ekar i trappuppgång. Se till att barnet blir riktigt gaaaalet argt.

VAR I HELA FRIDEN köper man extra tålamod? Mogenhet? Självkontroll? Tårstoppare? Allt detta i mamma-portion, alltså. (Barnet har jag inte lika höga förväntningar eller krav på, hon är ju solen själv förutom vid dessa korta stunder...)

Har hört att sexårstrotset ska vara riktigt tungt.
Och tonåren ska vi ju bara inte prata om.

Hoppas jag lär mig att coola ned bättre innan dess!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Ja, herregud - hur gör man!?!? Lägg till en stackars 4-månaders kille på armen/i babybjörnen/i babyskyddet (fast utan hiss), då är de inte att leka med 3 1/2-åringarnas mammor... Men de är oftare goa än galna som tur är :-)



2010-08-20 @ 00:25:58

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0