Djupfryst

Jag fryser.
Jag, Jenny Svettpärla, som ALLTID är FÖR varm.
Jag, som svettas för absolut ingenting.
Jag fryser.
S Å  I N  I  B Ä N K E N.  

Hela dagen på jobbet har jag huttrat. Det är skitkallt där och inte bara jag är kall - men när jag av alla människor måste ha handledsvärmare och extra sjal så vet man att det är något fel, liksom. Fast inte hjälpte det att åka hem! Just nu sitter jag i vårt vardagsrum iklädd linne, långärmad tröja, fleecejacka, plyschbyxor, tjocka yllestrumpor, duntofflor och stickade torgvantar.

Jag fryser fortfarande.

Fötterna är iskalla (med allt det där på?! allvarligt...) och jag får gåshud-knotter-frys på armarna och ryggen titt som tätt. Frida och Johan har knallat runt här helt normalt klädda ikväll, så det bör vara ganska ordinär temperatur i lägenheten - lite kallt men inte onormalt mycket, alltså.

Vad tror ni? Sömnbrist-orsakat? Feber imorgon?
Brrrr. --drar fleecefilten över mig också--

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0