Kulturtanten slår till

Jag drog med både sambon och barnet på mer kultur idag! Rädda Barnen fyllde 90 år och det ordnades en massa aktiviteter på Folkets hus. Gratis inträde och bara en massa skoj!


Huvudmålet med besöket: Lenas dockteater "Den nyfikna trollungen". Mysigt!
(fast två störiga 8-10-åriga grabbar hade vi kunnat slippa ha där faktiskt...)

 


Musikworkshop - klapp och klang, ljud och sång. Toppkul!

 


Frida lyckades lägga vantarna på en ukulele en stund. Störtnöjd.

 


Vissa har ju inget emot att stå i centrum. Alls. Det är härligt!

 


Man fick bli ansiktsmålad också. Jag lade in mitt veto mot heltäckande
grund, för jag insåg hur dramatisk avtvättningen skulle kunna bli...

 


Men den lilla kissekatten blev sååå bedårande söt ändå!!

 


Behöver jag säga att det pågick sång och musik på scenen här?!

 


Nu (k)attsingen måste vi gå hem och smaska middag!


Förresten: Det var alltså gratis inträde på det här evenemanget. På flera ställen stod insamlingsbössor som man istället uppmanades lämna bidrag i, och innehållet skulle gå oavkortat till Haiti-eländet. Jag petade ner omkring 70 kronor och förvånades över hur lätt bössan var. Är vi inte ganska få som inte kan avstå åtminstone något? Jag tycker den borde ha varit tung som bly! Eller var det fler än jag som lämnade sedlar? Eller hade bössan blivit full och utbytt? Man kan ju hoppas.

Vi kom hem till en matlagande pappa, som avvikit lite tidigare för att handla och kocka käk.. Han har skämt bort oss med god mat hela dagen! Frida Katt och jag hann hjälpa till att rulla några köttbullar åtmistone.


En kissemiss i köket, vad skulle hälsovårdsnämnden säga?


Tyvärr slutade denna mysiga dag i toagnäll och pottbestyr. Frida och jag tillbringade en låååång stund i badrummet och var båda helt slut efteråt. Inget resultat blev det heller, störigt nog. Frida somnade på tre sekunder sedan, och jag med. Efter 45 minuters tupplur kände jag mig som ny - redo för kvällspasset, haha.

/Jenny - kulturtant OCH moraltant, tydligen!

Kommentarer
Postat av: Madicken

Hej Jenny!

fasen va roligt ni har tillsammans, härligt att se! Ang Haiti o tomma bössor! Jag håller me dig...här sitter vi o har det kanon, hallå, det minsta man kan göra är väl att bidra! Det har naturligtvis även jag gjort med detta sagt ;)



Vi var i Ockelbo på simhallen, så barnvänligt och lättöverskådligt med småbarn, räcker bra för våra!

Sen är barnplasket toppen o varmt (inte tänka på alla ungar som kissat i det-hihihi...tur det är klor)



Allt gott!!

2010-01-18 @ 09:03:27
URL: http://jacaranda.blogg.se/
Postat av: Marielle

Vad mycket kul på en och samma helg! Och inte dyrt (sammanlagt) heller! Gott att bo centralt och bara kunna rulla hemåt och äta middag lagad av favoritmannen...



Vi har tio mil till Göteborg och där finns ett helt annat utbud, det är dit vi åkt för att gå på museum eller gå på barnvagnsbio. Bio också för den delen även om det finns här också... (Skäms på oss!) Men det är väl för att vi kan kombinera kultur med t ex shopping och/eller besök hos vänner som det lockar.

2010-01-18 @ 21:30:49

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0