All play and no work

Idag blev det en riktig lekdag - sådär liksom av sig själv! Fridas dagiskompis E med mamma damp nämligen in här medan vi morgon-såskoppar fortfarande åt frukost. Där satt jag tufsig, halvklädd, oduschad, ofixad och med ett fullständigt kaos-hem - det krävdes ett snabbrace för att bli åtminstone halvt representabel, men OJ så trevligt att de kom! Vi pratade, barnen lekte, sedan gick vi ut på stan och käkade lunch ihop. Efteråt cyklade vi alla hem till dem och så lektes och pratades det lite mer innan jag och Frida vände hem.

Sambon och jag var på bio ikväll - och såg RÄTT film på rätt dag den här gången, haha. Vi var på förhandvisning av nya versionen av Karate Kid, alltså. Riktigt bra film, tycker jag faktiskt! Klart sevärd. Will Smiths son Jaden lär vi få se mer av!

Frida höll farten uppe hos farmorn och farfarn på landet under tiden (TACK!) och var klarvaken när vi kom och hämtade upp henne. Tack vare detta kan jag nog hoppas på sovmorgon imorgon (igen), Frida somnade nämligen inte förrän kl 22.30! Hoppsan hejsan. Efter upphämtningen höll sig Frida vaken hela vägen hem också, smaskade kvällsmacka och pysslades om innan hon slocknade. Hon hade fått några tydliga röda bett, liksom platta men knallröda. Ett av betten blödde faktiskt fortfarande! Skumt - stor knott som tar en hel tugga, eller?! De verkade inte göra ont eller klia, i alla fall.

Planen för morgondagen är att ta med Frida ut till farmorn och farfarns lantställe efter lunch och köra gräsklippare där tills jag typ trillar av på grund av värmeslag (detfinns MYCKET gräsmatta där!). Sedan ska jag absolut hoppa direkt i havet för ett försök till normalisering av temperaturen!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0