Jomen hejsan

Meeeeeen!

Har man inte jobb så skaffar man sig... Är nu helt svettig efter en timmes röjning i köket, för att göra det säkert igen. Lyckades nämligen sopa ned en stoor (typ 1-meters) tavla i backen så glaset (och ramen) rök. Det kom en del hårda ord ur min obalanserade mun, kan jag säga!

Omramning lär kosta skjortan, och städa upp glassplitter är ju så lagom kul. Det ena leder dessutom som bekant ofta till det andra, så nu måste diverse annat röjas upp också... Tavlan rasade ned bakom ett stort furuskåp som var obegripligt överbelamrat och inte gick att skjuta undan lite fint utan att plocka av det en massa crap. Höger, högar, högar. Välbehövligt att rensa undan, men inte NU. Men jag har väl inget val, det är ju kul om man kan äta frukost på köksbordet imorgon bitti... Bara att hugga i med det strax då, suck.

Sa jag att jag ska slå in paket till pedagogerna på förskolan innan jag lägger mig också? Hm. Tur att jag är ledig imorgon! Lyx. Förskolan har planeringsdag och jag är kompensationsledig för nationaldagen (vilket egentligen känns lite knäppt när jag ju VAR ledig på nationaldagen eftersom den var en söndag, men jaja, tack säger jag bara), så Frida och jag ska ha mysdag!

Delar av morgondagen ska vi hänga med kompisen S från dagis och hennes trevliga mamma och lillasyster - det ser vi båda fram emot! Idag har vi varit på låååångt besök hos dagisvännen J, det började med fika efter simningen och sen blev vi bjudna på middag och till slut var det rent av läggdags innan vi kom oss hemåt. Tjejerna hade ofantligt mysigt och trevligt och jag är också jättenöjd! Frida ville såklart inte åka därifrån; just när det var dags för påklädning satt de i kökssoffan och åkte flygplan till Thailand, och jag kunde tyväääärr inte klä på henne för att jag kunde ju inte nå upp till ett flygplan juh! Haha, söta filur. När vi cyklade därifrån sa Frida nöjt "Vad BRA mamma att vi var så länge hos J, det var sååå kul!"

Imorgon kväll vankas föräldramöte, med bud om hur det blir med barngruppen och fördelning av fröknar i höst... Spänningen är olidlig!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0