Sista...

...arbetsdagen innan semestern imorgon. Anställningsintervjuer hela dagen lång. Jag tjuvstartar sedan  ledigheten på fredag, wihoo! Fast jag går hem med några att-göra-saker kvar, no suprise. Men det känns okej, så länge jag får peta klart dem när jag själv vill. Och oftast slutar det med att de plötsligt inte känns så viktiga när man väl blivit ledig!

...förskoledagen innan sommarlov för fröken Frida imorgon. Hemplockning av extrakläder och andra grunkor, vinka hej svejs till fina fröknar och önska trevlig semester. Det blir inte svårt, för det är ganska magert på kompisfronten där nu. De flesta kidsen är redan lediga, och nu är det Fridas tur. I höst ska hon dessutom tillbaka till samma lokal, samma två fröknar av dagens tre och två tredjedelar av barngruppen. Så nostalginivån är ganska låg!

Semester, ljuvliga vardagsavbrott - välkommen!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0