Håll igång AB

Ikväll har Frida och jag varit på Friskis & Svettis utegympa i Bolognern. Toppenfint väder och en massa rörelsesugna människor!


Frida skötte sig snyggt, så jag fick gympa hyfsat i alla fall. Visst, hon gjorde ett utfall mot lekparken så att jag fick hämta tillbaka henne. Men mest for hon runt till musiken ("Jag vill inte gympa som de gör, mamma, jag vill mest dansa!") eller satt snällt på filten och lekte med sina grejor. Duktiga tjejen! Efteråt lekte vi lite med dagispolaren E och hennes mamma som också var där, sedan slog vi oss ned på filten och njöt i solen medan Frida mumsade kvällsmats-frukt.






Vi kom faktiskt hem i hyfsad tid, Frida somnade inte mycket senare än en hemmakväll. Bra det, hon kan behöva vilan så att hon är sitt bästa, glada jag imorrn. I morse hade lillhjärtat nämligen en tuff start på dagisveckan...

En killes mamma hade ritat ett hjärta i sanden, så Frida ville att jag skulle göra ett åt henne. Så fort jag gjort det, strålade hon stolt och visade sina kompisar (bara grabbar och hon där idag) - som omedelbums stampade bort det! Frida bröt alldeles ihop i en ledsen liten hög. Hårda bandage! Jag ritade ett nytt i smyg bakom ett uthus, som var bara hennes hemliga. Tydligen hade de hittat det och förstört det också under dagen, med fler tårar som följd. Nu har vi försökt prata om att saker man ritar i sanden faktiskt är förgängliga, man får göra nya igen och igen... Gullnos.

Nu är det sen natt, dags för sängen. Tro om vi får sällskap inatt igen, av en liten tös som kryper upp till oss, sover tätt som ett frimärke bredvid mig och sedan lägger sig skafötters och håller fast mina fötter med sina små armar? Haha, knas-sovare!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0