Landat på Koh Lanta

Äsch, nu har jag kommit i helt okej skönt slapp semester-otakt och ligger efter med rapporterna. Bestämmer mig därför att ta saker lite hipp som happ och nu rapportera lite från våra första dagar här på Koh Lanta! Det som hände före, får komma efter. Vem bryr sig, liksom!

Vi kom alltså hit i lördags och bor på D.R. Lanta Bay Resort på Klong Dao-stranden. Det är ett alldeles utmärkt ställe! Lustigt nog fick jag när jag lade ut inlägget om vart vi skulle bo, svar på Facebook av en gammal klasskompis att de bott här 2007 och varit jättenöjda. Kändes skönt och tryggt - och som sagt, visst visade det sig vara helt okej här.

Vädret har också varit helt okej sedan vi kom. En del sol, ganska mycket molndis. Lagom. Och så regnskurar på kvällar och mornar - och ska de komma, så är det väl lämpligast då...


Trött tjej på båtresan över till Koh Lanta.



Nu är vi framme!



Vi checkar in - och håller tummarna för att allt blir bra.



Nyckeln i handen! Spännande.



Pappan låser upp vår bungalow.



Helt okej rum, möjligen för lite fönster/ljus. Men inga spindlar! Bara handdukssvanar.



Fridas betyg: Bra rum = många bra gömställen!!



Utsikten från vår bungalow ned mot poolområdet, havet och restaurangen.



Poolpremiär!



Det finns massor av fina blomsterplanteringar och växtlighet kring byggnaderna.



Stranden åt ena hållet, vid lågvatten som synes. Minst sagt långgrunt!



Frida tränar snorkling i poolen. Jätteduktig!



Ingången till vår resport från havet sett.



Första frukosten på Koh Lanta. Inte fel.



Och det HÄR är alltså utsikten från vår hotellrestaurang. Sweeeet.



Ibland måste man ju faktiskt kliva ur vattnet, även om det är motigt...



...men då kan man ligga och gona sig lite i skuggan. Härligt det med.



"Vet du, den smakar gammal elefantrumpa!" sa Frida om pappans cocosdryck.

Nu ska vi leva vidare i detta ljuvligt ljumma land. Lite mer massage på en dyna invid havets brus, kanske? En båtutflykt? Eller bara poolhäng? Tja, vi får se. Imorgon är det min jämna födelsedag, så då står sambon och Frida för det mesta av planerna! Jag har varit med och valt restaurang - det blir mysigt, inte flådigt - men mycket mer vet jag inte vad som ska ske. De tisslar och tasslar en del, så vi får väl se. Spännande!

Frida har varit väldigt bekymrad för min skull över att jag inte kommer att få några gäster på min dag. Och visst känns det lite ovant att inte dela dagen med vänner och familjer, men det visste jag ju när jag valde trippen till värmen!

Kram på er, alla därute.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Ingrid och Kenneth

Grattis - ha en skön födelsedag!

2010-11-09 @ 09:24:41
Postat av: Jenny E

TACK snälla ni - och tack för mycket fint halsband! Sååå trevligt att ha ett paket att öppna på morgonen! (Tyvärr var kedjan lite kort.) Ta hand om er!

2010-11-09 @ 10:24:21
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0