Det gäller att använda tiden väl

Putt - putt - putt - sambon knuffar lite på mig. Så snart jag slår upp ögonen i mörkret, lätt förvirrad, viskar han:

- Vilken tid var det du skulle övningsköra med S idag?
- Eeeh... nån gång på eftermiddagen..
- Bra, då hinner jag en runda golf innan va?!
- Mmmmm...


Han far upp ur sängen. Jag kollar klockan: 06.20. Gäääääsp.

Jag räknar bakåt och inser att han som lade sig tidigt igår, faktiskt har sovit i mer än åtta timmar! En timme senare hör jag honom sticka iväg. Själv somnar jag tacksamt om, och vaknar först kl 08.45 av att Frida kryper upp i vår säng, slinker ned under mitt täcke, kramas och säger "Var är pappa? Nu vill jag se på TV, mamma!".

Så länge alla får göra det de helst vill på en söndagsmorgon, så blir det bra!

/Jenny

PS: EXAKT när jag skrivit detta inlägg klart, så kommer sambon tillbaka. Vi såskopps-tjejer har inte ens ätit frukosten klart... Haha!


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0