Ska man oroa sig på nåt sätt?

Jag tycker det är spännande att smyglyssna på Frida när hon leker. Man lär sig mycket om vad som pågår i hennes huvud då. Vad hon bearbetar, vad hon försöker förstå, vad hon gillar och testar och är nyfiken på!

Men idag blev jag lite fundersam, haha. Från att ha haft ett jättefint möblerat dockskåp som hon stillsamt pillar med nästan varje dag (under en viss period med ett tomt rum vars möbler utflyttades på altanen, i och för sig- men ändå), såg det idag plötsligt ut såhär:


Är stormen inomhus eller utomhus? Jag bara undrar...


Jag frågade såklart varför alla möbler måste knölas in i samma rum huller om buller.

- Det är för att det är ett sådant åskoväder, mamma! Det är bråttom, ojoj, vilket oväder, alla måste in här, ojoj!
- Oj då, det var värst! Men du vet väl att jag vill att du ställer i ordning lite sedan va? Och att du måste vara rädd om sakerna försiktigt så att de inte går sönder?
- Jaadå, men nu hinner man inte tänka på det mamma, nu är det SÅÅÅÅ mycket åska och storm förstår du!


Jösses. Vad är nu på tapeten?

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0