Raketrace och rackarns festlig middag

Här konfereras det friskt. Det går runt i skallen nu av alla begrepp och allt engelskapratande, men det är givande också!

Idag hade vi rätt lång lunch, så vi shoppingfrustrerade såg chansen - vi skippade minglandet och tog en taxi ned till centrum för en timmes raketbesök på stan. Kul att få nosa på centrum åtminstone! Det var värt att behöva inhalera lunchen på två röda, faktiskt.


Huvudshoppinggatan - tror jag. Mycket trevlig gågata, i alla fall.



Jag blev paff - hade ingen aning om att Clas Ohlson var en export!



Alltså. De har helt GALNA skor i England. Jättemånga tokiga, annorlunda, roliga...



...helt fascinerande skor! Man kan inte tro att det regnar ofta där, direkt.



De har en vansinnigt vacker shoppingarkad också, med märkesbutiker.



Skor igen. Hade köpt nån av dessa på en SEKUND, om jag pallade hög klack!


På kvällen lyckades jag minsann snoka rätt på ett ställe som hade öppet till 19, så jag slog till på ett par sportskor till Frida som jag håller tummarna att hon kan ha. Väldigt mycket är behagligt billigt och jag skulle GÄRNA gå runt en hel dag!


Promenerade en omväg och hittade denna fina kyrka i centrum.



Allt det här gammeldags maffiga slår an nån sträng i mig. Gillar.



Vackra gamla träd tecknade sig fint mot den vårblå himlen.



Mixen mellan gammalt och nytt - shoppingcentrum och gammal kyrkogård!


Ikväll har det vankats konferensmiddag. En lång och rajrajjig sådan, med fri bar och dans och tjolahopp efteråt. Vi avvek vid midnatt och var väl nästan först. Sedan dess har jag packat ihop allt jox man hinner sprida ut i ett hotellrum på tre dagar, så att jag är redo för avfärd imorgon. Hemresan blir lång, vi landar inte på egna tröskeln förrän efter klockan 01.

Blir en gäspig och lång torsdag, kan jag tro.
Eller... Gäspandet börjar nog förresten redan imorrn.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hoppas att du haft det riktigt, riktigt härligt! Även om det blir myyycket att ta in... Tänk ändå, England!

2011-04-14 @ 01:27:33
Postat av: Jenny E

Marielle: Haft det bra. England är alltid England - även om man knappt hinner uppleva det.

2011-04-14 @ 23:34:01
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0