Då var vi igång då

Pappan rasslade som vanligt iväg nästan obemärkt i arla morgonstund, just innan vi tjejer skulle upp. Han är ingen snoozande morgonslarver han inte.

Jag var grusig både i ögonen och skallen i morse, men upp kom jag. Kanske tack vare att Frida tassat in till oss under natten, och vid det laget låg på tvärsen i sängen med fötterna sprattlades mot mitt huvud?

Frida var svååår att väcka, men även hon rasslade igång till sist.
Vi fick i oss frukost OCH hann till förskola och jobb i tid! Nybörjartur, haha.

Jag tog bilen, eftersom jag skulle åka en sväng på eftermiddagen och ville slippa de regntunga skyarna. Snacka om att det kändes knasigt att typ bara köra uppför en backe och vara framme för att lämna Frida! Hon var lättlämnad, skuttade in till vännerna glad i hågen och tyckte det var spännande med att få börja på ny avdelning. Jag hejade på de härliga pedagogerna, och virrade sedan omkring och undrade var stövlarna skulle stå och var informationstavlan satt i nya hallen.

Jobbdagen gick undan och det fanns att göra om man säger så.
Jag blev av med några dåliga samveten, men har en hög med grejor att hugga tag i.
Jag mindes passerkorts-kortkoden, lösenordet till datorn och dörrkoden.

Nu har jag huvudvärk och ska natta, faktiskt. Kors i taket.
Ha en bra vecka!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0