Hurra för Frida simmaren

Idag har vi tillbringat hela eftermiddagen på Fjärran Höjder-badet. Plaskat, busat, lekt. Frida har dykt en massa. Det är hennes nya grej, att det plötsligt är roligt att ha huvudet under vatten! Härligt framsteg. Ibland håller hon för näsan, ibland inte.

Jag som själv gillar att simma och bada, såg på henne att hon kunde mer än hon trodde. Jag såg att hennes vattenvana plötsligt kommit in i en ny fas. Såg att hon ju gjorde rätt så riktiga simrörelser och kom snabbt framåt när hon simmade med puffarna. Så jag envisades med att hon skulle träna att simma lite utan armpuffarna.

Ja, UTAN puffarna. Bara liiiite. Men utan!
Nja... Först var hon alldeles emot det, men till sist gav hon med sig.

Och vad hände?
Hon SIMMADE minsann!

Hon körde nån hundsimsliknande variant, men tog sig då helt tryggt fram med ansiktet ovanför ytan. Minst 3-4 meter i stöten, och många gånger. Sedan fick hon låna simglasögon, och då simmade hon under vattnet. Ännu längre! Och då kom bröstsimsarmtagen fram istället. Så himla häftigt!

Mjukhjärtade mamman blev lite våt i ögonvrån, när den lilla pinglan strålade och tjoade och tjöt av förvånad glädje över att hon kunde. Hon KUNDE!

Det får nog bli en del badande i vinter, tror jag. (Om inte annat, skulle det vara helt berättigat som kompensation för allt icke-badande denna flyttsommar...) Man ska smida medan järnet är varmt, sägs det ju.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0