Lyxledig dag

Idag var förskolan stängd. Jag tog ledigt. Väldigt skönt med en paus i supportstormen som pågår på jobbet just nu, som lätt liksom tränger in i huvudet också, ökar på pulsen och andningen. Inget kan plocka ned kropp och själ på jorden, som en dag med barnarmar runt halsen och lekparkssand i skorna.

Fröken Frida vaknade halv sju, men kröp ned till mig med kalla tassar och somnade om invirad i min famn. Hon bjussade sedan på sovmorgon till halv nio, ljuvligt! Vi hängde sedan i lekparken hela förmiddagen faktiskt, det kom och gick både välbekanta och okända barn och Frida lekte förtjust.

På eftermiddagen hemmaslappade vi, lekte, dansade och lagade mat. Och så har Frida kollat TV en del, inte helt oväntat. Pappan stannade och åt med en vän på stan efter jobbet, sedan kom de båda hit. Trevligt!

Jag är i helgmood. Skön dag. Och imorgon kommer Fridas förskolekompis S med mamma och syster på grillmiddag, det ser vi fram emot! Pappan i den familjen skulle tyvärr på fest, men det lär bli fler tillfällen för de är kvartersgrannar med oss nu.

Nu har jag spelat Wordfeud (typ Alfapet) på iPaden halva kvällen, och kollat på två avsnitt av True Talent på TV3 play. Det var en riktig snyftis! Men nu är det hög tid för sängen. Ha en bra helg!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Gött med helg! Alltid... Och iPad... Åh, vad jag vill ha en sån ;-) Hoppas på att sambon som ska tågpendla två timmar per dag känner ett starkt behov av en! Det lutar åt det :-) (Han har provat med bärbar och det var sådär smidigt på bussen, använde nästan bara iPhonen iaf) Det skulle göra hans (vår) Mac-samling komplett.



Trevlig helg!

2011-08-27 @ 08:47:06
Postat av: Jenny E

Marielle: Vi har världens äldsta statinära PC hemma. Min jobb-laptop släpas med hem dagligen, och nu jobbets iPad - funkar bra med trådlöst bredband hemma ju, då kostar det gratis!

2011-08-27 @ 22:55:45
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Vi har varsin iPhone med fri surf. Vill ju inte gärna ha ett abonnemang till... Sen kom sambon på det - vi kan ju internetdela trådlöst med telefonerna till paddan, lysande ju!

2011-08-27 @ 23:59:41
Postat av: Jenny E

Marielle: Alla dessa tekniska möjligheter! Jag jobbar med en skärva av det, och ändå blir jag alldeles trött. =)

2011-08-28 @ 00:36:44
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0