Recycling uppåt väggarna

Ikväll har jag gjort ett ryck och satt upp gardiner i ena vardagsrumsfönstret. Sambon tycker nämligen det har känts som att gå i ett skyltfönster hittills, men nu är det åtgärdat. Helst vill han dra för dem helt på kvällen, men jag tycker det ser suspekt ut. Lite som om man ska syssla med värsta fuffens-sysslorna innanför då! Ska se om jag kan ställa dit en klätterblomma istället, som skymmer lite. Synd bara att den fönsterbrädan är lite väl smal...

Själva gardinerna är faktiskt ett par av mammas gamla! Där var hon i vardagen igen. Enkelt grafiskt mönster i grått, härligt tyg med fint fall. Funkar fortfarande. Tillfälligtvis nålade jag upp de lite för långa längderna, det funkar tills vi grävt fram symaskin och plats för densamma. Vi ska eventuellt vända på vardagsrumsmöbleringen, och då kanske de måste kortas mer dessutom.

Det här med gardiner känns väldigt rostigt, vi har ju haft drömfönster i förra bostaden som gjorde sig bäst utan. Vi hade massor av stoooora höga blommor istället - som vi nu med små fönster (och vissa utan fönsterbrädor till och med) inte riktigt vet var vi ska placera. Vi hade bara gardiner i sovrummet, och med tre och en halv meter i takhöjd byter man inte dem särdeles ofta. Typ inte alls, faktiskt.

Taket i källaren är numera helt vitlaserat också. Bra jobbat sambon! Nu står lite väggar i tur i källare och trappan ned, sen lister och två hiskeligt fula dörrar där nere... Fast vi behöver ta oss an den där fondväggstapeten i arbetsrummet också, innan den är bytt går det liksom inte att fixa i ordning där alls (och där är det plenty kartongkaos, hu) för då måste man bara flytta allt igen sen. Och känner jag latmasken i mig rätt, så blir det inte av då...

Nä, nu ska jag natta. Igår blev jag helt konstig på kvällen, sov en timme före maten och la mig sedan kl 21 med Frida... Trodde jag skulle vakna sjuk idag, men med undantag för rejäl huvudvärk så har jag varit okej. Frida vaknade hes som en storrökande tant, men förutom hosta har hon varit okej resten av dagen. Vi får väl se om det håller. Förskolebacillerna anfaller ju alltid snabbt såhär i höststarten!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0