Tack då

Farmorn och farfarn hämtade Frida idag (tack!), pappan hämtade sedan hos dem. Så, torsdagsvardagen är också igång.

Jag har använt min frihet till att gå till frisören ikväll. Fick i stort sett samma frisyr, bara lite kortare. Men massor av kopparröd toning blev det. Härligt nu i höst! (Härligt jämt om du frågar mig, önskar jag var född rödhårig...)

Så kom jag hem sent omsider. Fröken spelevink var fortfarande vaken. Hon såg mig vinka utanför fönstret, öppnade dörren, kramade mig stort och sa:

- Men vad är det för kvinna utanför vårt hus?
- En mamma!
- Ja! Men mamma, du är heeelt röd i håret. Du ser ut som en häxa.
- En häxa minsann? Oj då.
- Jaaa men... Häxor BRUKAR ju ha rött hår! Men... jag känner igen dig.


Så häxan är bekant? Skönt det då.



Hahaha! Nu ska häxan smaska sen sushimiddag, efter att ha nattat sprallunge och fixat lite här. Imorgon är det äntligen fredag - så rackarns efterlängtat efter första jobbveckan.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Ulla

Jenny, har inte du hört om den unge mannen som hos frisören blev tillfrågad om han fått sitt GULDhår från pappa (mamman satt råttfärgad bredvid) och gossen svarar "Han har mer SILVER." Fakta utan invägan av dagspriset på guld.

2011-08-19 @ 08:41:33
Postat av: Jenny E

Ulla: Man får inte vara så kinkig, helt enkelt. Bara att tugga i sig det som kommer. =)

2011-08-19 @ 09:30:21
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Ulla

Fniss, hon har ju rätt. Å vi som har samma frisör..

2011-08-19 @ 16:37:01
Postat av: Jenny E

Ulla: Hon har ofta rätt, den rackarns ungen. ;-)

2011-08-19 @ 18:44:09
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Jenny E

Ulla igen: Och se upp, för enligt frisören (som fick välja färg själv) var det här hennes favoritfärg! =)

2011-08-19 @ 18:45:56
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0