Parallella världar

Så! Nu har jag strukit lucianattlinne och rött band. Jag kände mig som en del av något större, jag kunde liksom utan problem visualisera hur många mammor (och förhoppningsvis några pappor också) som stod och gjorde detsamma samtidigt. Har också plockat ned luciakronan som jag checkat sedan länge att den funkar, och lagt ned extrabatterier och extralampor. Redo!

Imorgon är det dags för Fridas första luciatåg. (Barnen på de två mindre avdelningarna där Frida gått tidigare får klä ut sig också, men storbarnen är de som lussar "på riktigt".) Hon har trallat julsånger i flera veckor nu. Är tokladdad.

Klockan 07.15 piiiip ska vi infinna oss på förskolan. Gääääsp.
Och det är utomhus, så håll tummen att det inte regnar.

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Eva

Åh. Avis!! Minns alla Luciamorgnar med små trötta rosenkindade förväntansfulla ungar. Lycka till i morgon!

2011-12-12 @ 23:24:57
URL: http://trollrike.blogspot.com
Postat av: Madde

Trevligt...ja hoppas på lite vackert snöfall ist :)

Din blogg e så trevlig Jenny...måste bli bättre på att lämna avtryck efter mig ;)



Kram o hoppas på ett vackert o lyckat luciafirande!

2011-12-12 @ 23:34:07
URL: http://jacaranda.blogg.se/
Postat av: Jenny E

Eva: Tack! Ja, alla sådana där stunder är så underbara. Guldkorn i mammahjärtat.



Madde: Tack snälla för vänliga ord! Och lite snö skulle vara trevligt.

2011-12-12 @ 23:47:17
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0