Tillsnyggad

Igår när jag och lillbruttan kom hem från förskolan, passerade vi en ny frisersalong. Bilen är på verkstaden, så vi kom från bussen och gick en annan väg. Frida stannade och sa bestämt:

- Jaha, idag ska jag väl nog klippa håret, hörrö mamma! Luggen är ju FÖR lång nu!

Jag är väldigt mycket FÖR att passa på med sådant där när barnet själv tagit initiativet - det minimerar eventuellt trassel och gnäll i sammanhanget! Så vi stack in huvudet och jodå, de hade precis tid just då för att klippa ett litet yrväder. Finfint!






Den här gången fick Frida själv säga hur de skulle klippa. Det blev ungefär som jag brukar vilja, så bekvämt!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0