Nyskodd

Jag har ju glömt att berätta om vår mycket lyckade shoppingsväng i Östersund!

På måndagen åkte jag, Frida och morfarn in till stan. Nåt skulle lagas, nåt köpas. Jag skulle få en kompletterande julklapp! Och det fick jag, med besked! Jag blev rejält bortskämd. Jag skulle handla handdukar - morfarn betalade. Frida skulle få ett bedårande nattlinne jag sett på en väns blogg och totalt fastnat för - morfarn betalade. TACK!


Sööötaste nattlinnet från KappAhl! (och OBS, bilden är deras också...)


Shoppingrundan tog sedan en oväntad vändning. Jag skulle nämligen få ett par snajsiga träskor av morfarn, om det fanns någon fin färg kvar. Istället slank jag in på värsta kulturtantaffären, UNO. En sådan där butik ni vet där de har tusen scarves och underliga färgglada smycken och linnekläder och trikåplagg i orange, turkos, lila, cerise, rött, svart och ett gäng andra starka färger. Luftiga, alternativa, präktiga men ändå roliga. (Herregud, snart ÄR jag min mamma, haha!)

Jag hade spanat in ett par fantastiska turkosa kängor i fönstret och måste bara kolla in dem närmare. Tyvärr fanns dessa inte kvar i min storlek, men istället stod där ett par lekfulla lila stövlar med cerisa detaljer (snörningsöglorna på sidorna)! De kostade VERKLIGEN skjortan, men åh så sköna! Och roliga! (Vill man vara ännu käckare, medföljer cerisa band också.) Och fotvänliga, vilket jag gillar stort! Och ett faktum som inte ska föraktas - dragkedjan gick att dra igen med LÄTTHET runt min breda vad. Halleluja.


De är knalligare i verkligheten. (OBS: Bilden är lånad från UNOs katalog.)


Jodå, såklart blev det köp. Att det nog var de dyraste skor jag köpt, behöver man väl inte tänka så mycket på? Jag hade ju sagt att jag skulle köpa en julklapp till mig själv - så voila! Dessutom fick jag fantastiskt snällt nog en stor inpytsning av morfarn, istället för träskorna jag skulle ha fått. Kändes genast uthärdligare. TACK och jippi vad kul det är med nya skor! Ska bara se till att smörja dem ordentligt innan jag traskar ut i verkligheten.

Den här dagen har varit behaglig. Jag släpade runt Frida på snowracern och svettades på stan under förmiddagen och gjorde några ärenden, inklusive inköp av extra sulor till nya pjucksen! Sedan petade vi i oss lunch - pannkakor som sambon stekte igår kväll för att rädda halvgamla ägg, tack tack.

På eftermiddagen vankades kompisdate hos familjen A. Gött! Vi lyxlediga mammor och barn passade på att ses och komma ikapp varandra lite. Lilla I hade fått boken "Alice i Underlandet" i julklapp och hade byggt upp ett alldeles fascinerande Underland på övervåningen som tjejerna lekte i, hihi! De hann lite snöbus också och naturligtvis den obligatoriska omklädningen, haha.  Nere i köket hann vi babbla lite om familjer och helgfiranden och deras nya fina bil och annat snicksnack. Trevligt och välbehövligt!

Imorgon ska pappan ut och åka turskidor hela dagen med en vän. Det gör honom lycklig! Än så länge har Frida och jag inget schema - vi skulle behöva storhandla, men om orken för det infinner sig är tveksamt. Den som lever får se. Vi ska i alla fall duscha och måla varandra på magen med tvål-fingerfärg, DET är bestämt!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vilka fina stövlar! Jag ääälskar lila, rosa och blått! På kläder alltså, hemma gäller lite mer neutrala färger, hi hi. Jag kan sällan stänga stövlar som är långa, passar de så är det bäst att passa på! Nattlinnet var fint det med ;-) Vilken snäll pappa du har, så generös är min pappa också!

2011-01-06 @ 13:37:41

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0