Det här med att säga sanningen

Det är inte alltid så lätt att säga som det är, här i livet. Speciellt inte när man vill slippa undan skäll, undvika något man inte vill göra eller har gjort något fel.

Frida är rackarns förslagen på att hitta på undanflykter och smålögner, faktiskt. Första riktigt tydliga lögnen drog hon på förskolan redan när hon var TVÅ, inför förvånade pedagoger som menade på att det brukar ta några år till innan de kan sådant... Hm, kuuuul att ungen är framåt, tjoho.

Som tur är, är hon än så länge lätt att genomskåda! Ikväll utspann sig följande:

- Frida... Har du tagit kluddet (häftmassan) härifrån?
- Neeeej, det har jag inte! Lyft inte på mitt täcke bara, det gör jag själv.

Jojo. När jag såklart plockade fram häftmassan ur hennes säng och sade åt henne att inte ljuga för mig, hasplade hon direkt ur sig:

- Förlåt mig då, mamma. Ursäkta mig.

Vi har i alla fall en artig liten rackarunge här hemma, haha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0