Några alster

Frida ritar i perioder gaska mycket, sedan vips ritar hon nästan inte alls.
Här är några av hennes senaste alster.


Jag och Frida. "Och när jag sätter den lilla typen under handen här, är
det för att du känner efter vattkoppor och skorpor i mitt hår mamma!"



"Det här är en elak sjöjungfru-fe!" Hu, läskig typ det där.



Ännu en gång har Frida ritat sig själv och mig. "Du drar lite i min klänning mamma, och
så rapar du! Raaap, hahaha! Raaaaap! Visst står det rap där? Tänk att du rapar sådär!"


Det är ju så spännande, det här med skrivandet. Frida är petig och noga och vill minsann först bekräfta att hon stavar korrekt innan hon skriver, även fast hon oftast kan utan att fråga. Hon gör som hon brukar - ser till att vara säker på att hon kan, innan hon gör.

Uttrycksfulla RAP här, tror jag är det andra helt självständigt skrivna ordet i ordningen.
Det första? Det var BAJS.

Jodå. Damen siktar in sig på ett fint och varierat språk, som ni hör.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0