PPM-ångest? Testa Independent!

Är jag inte ensam om att ta alldeles för dåligt ansvar för allt som har med pensionen att göra? Är jag inte ensam om att bli lite trött och ha noll koll när det orange PPM-kuvertet kommer? Kunde just tro det.

Det är Buzzador-dags igen här. Att vara buzzador innebär att man ibland får prova olika varor och tjänster gratis, dela med sig i bekantskapskretsen och sedan lämna sin egen och andras ärliga åsikter om produkten. Den enda motprestationen är rapporten jag ska lämna efteråt. Plättlätt!

Jag får nu prova Independents tjänst för att förvalta PPM-pengarna. Perfekt för mig! Självklart finns det stora fördelar med ett aktivt pensionssparande - det är i praktiken bara så svårt (tycker jag) att orka göra det på egen hand. Independent verkar vara ett utmärkt alternativ för oss lata och förvirrade.

På Independents webbsida kan du göra en beräkning (utifrån just dina förutsättningar) av hur stor påverkan avkastningen har på pensionen. Testa själv på Independents webbsida.

En av de bästa sakerna innan man sett effekten (som jag hoppas ska bli bra också såklart), är att det är kostnadsfritt att förvalta PPM hos Independent. Till skillnad från alla övriga PPM-aktörer, har de inte valt att ta någon avgift för PPM-tjänsten! Du betalar bara förvaltningsavgift i de underliggande fonderna, på samma sätt som om du valt fonderna själv.

Vill du också bli buzzador?
Lämna en kommentar här med mailadress och namn (eller kontakta mig på annat sätt, om vi känner varandra), så fixar jag en inbjudan!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Så...ingen avgift direkt till förvaltaren utan en "dold" avgift via det valda försäkringsbolaget? Det innebär att jag som kund hos dem aldrig kommer att veta vilken avgift som jag faktiskt betalar eller om jag har det billigaste alternativet med hänsyn till risknivå och avkastningshistorik. Skulle föredra ett upplägg som t.ex. lifeplan som faktiskt tar betalt i reda kontanter och låter mig själv göra de byten de rådger om...



//T

2011-07-13 @ 17:13:58
URL: http://filosofoincompreso.blogspot.com

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0