Tant Frida betraktar vädret

Idag har jag rasslat upp säkert fem-sex kartonger i köket. Det är klart påtagligt att det finns färre skåp... Och vad opraktiskt det är när man bytt plats och funktion på en massa möbler! Inget blir liksom självklart när man ska stuva in allt igen.

Frida och jag gjorde några ärenden på stan i eftermiddag, och sen käkade vi middag på Church Street. Vardagslyx! Sambon var och tränade så vi fick liksom frikort på köpmat, hehe. Jag blev mätt som en plätt.

Frida är så rolig med sina kommentarer om allt. Igår gick vi ut på altanen sent på kvällen för att plocka ni något. En nattlinneklädd Frida tassade efter på bara små fötter, stannade upp och liksom insöp världen och utbrast:

- Åh, men vilken VACKER kväll det blev idag! Mmmm!

Haha. Och idag var det repris:

- Mamma, ser du vad himlen är vacker. Det blev en vacker kväll igen, tänker jag på!

Gulle dej, lillgamla lilla trollunge. Du är så rar och klok. Och trött... Idag nattade Frida och pappan gemensamt, sisådär strax efter kl 23. Sovtiderna har spårat ur en smula kan man säg, men det ger för det mesta sköna sovmornar så det är inte alldeles illa. Jag passade på att stöka undan lite mer saker innan jag somnar, jag får ont i ryggen om jag ligger i sängen för länge.

Kanske är den åkomman botad redan imorrn?! Då ska det köpas sängar, är nämligen tanken! Och eventuellt en liten möbelgrupp till altanen. Kan man hoppas på en grill i helgen också? Vem vet...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0