Underligt underland

När jag kom hem i söndags kväll, låg det en filt på vardagsrumsgolvet. På den låg typ alla Fridas leksaker i diverse högar och indelningar av olika slag.

- Hej mamma! Jag leker Alice i underlandet!

Så hade Frida sagt till mig i telefonen, när hon ringde mig för fjortonde gången (nästan sant, faktiskt) och sa att hon längtade. Jojo, sicket underland! Det händer det allehanda spännande saker, tydligen. Nu har det blivit kompletterat med en pall med filt på, så att hon kan gömma sig i "kaninhålet" också.


Tittuuuuut där inne i "kaninhålet"!


För några månder sedan hade Fridas kompis I byggt ett liknande underland - den idén har tydligen legat och grott sedan dess i Fridas skalle. Och inte får jag packa undan det heller, leken liksom bara pågår och pågår så snart tillfälle ges. Jaha. Tur för ungen att hon inte har en mamma med total städnoja!

Så just nu har vi ett underland som blockerar typ den enda fria golvytan i vardagsrummet.
Och en golfputtingmatta sticker också fram i bild - det är pappans lekhörna, haha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0