Vi åker hit och dit

Vi är lediga och åker norrut på begravning imorgon (i mina gamla hemtrakter), så det blir nog en allvarsam dag. Fast på nåt bakvänt sätt brukar begravningar föra med sig en liten guldkant i att man plötsligt får träffa en massa släktingar och bekanta som man inte sett på länge. Även om det är eländiga omständigheter, brukar det vara trevligt att träffas på nåt avigt vis. Uppleva tillsammans, luta sig lite mot varandra.

På lördag morgon tar Frida och pappan buss och tåg hemåt igen. Frida ska på barnkalas och pappan led inte av att missa min sociala runda där uppe. Jag stannar dock och passar på att träffa min bror, hans tjej (som jag inte träffat förr) och några vänner som jag ser alldeles för sällan numera. Inte förrän nån gång på söndagen rattar jag söderut.

Första fokus: Sorgslighet, livets allvar, stora frågor, omtanke och hjärtknip.
Sedan: Sociala plåster på såren. Skratt i själ och hjärta med vänner från förr.

Den blir nog omtumlande, den här helgen.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0