Är det framsteg?

Frida är väldigt intresserad av bokstäver, läsning och skrivning just nu. Eller fortfarande ska jag kanske säga, det har hållit i sig typ ett halvår nu. Hon provar ofta att skriva ord, men vill gärna fråga om vilka bokstäcer det ska vara.

Idag skrev Frida sitt första ord - rätt! - utan att få nån hjälp alls. Hon tog en badkrita när vi duschade och skrev ett helt ord på duschväggen genom att ljuda fram det på egen hand. Hon har fått en liten egenhet jag sett några gånger nu - rätt vad det är, skriver hon spegelvänt. Det är coolt och ordnar säkert upp sig så småningom.

Tänk att hon skrev SJÄLV. Jag är så stolt! Eller?!

BAJS.

Så stod det. Bajs! Ett av favvo-orden just nu. Kiss- och bajsåldern är här, helt klart. Tja... Jag väljer att fokusera på framsteget, inte ordvalet. Valet av ord fungerade nog som en morot för utveckling, helt klart!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0