Konfererar vidare


Entrén till Conventum, där konferensen hålls.






Körsbärsträden blommar, helt ljuuuvligt vackert!



Dag två av Sitevisiondagarna pågår för fullt. Nu är det strax lunch och intressant lunchföreläsning om att skriva för webben, men föredraget innan slutade lite tidigare så jag hittade lite datortid (och en elkontakt, haha!). Skönt att hinna göra en mailkoll och fixa ett par jobbsaker - och peta ned en snabb rad här.

Gårdagen var jättebra. Efter en innehållsrik dag, hann vi gona oss med en drink på solig uteservering i värmen. Sedan snabbdusch och middag på självaste slottet! Väldigt gott och trevligt alltsammans. Vi valde dock bort nattsuddet och åkte hem före 12 faktiskt. Klokt med tanke på att det krävs koncentrationsork och skärpa under föredragen idag!


Slottet var pampigt som alltid!



Konferensdeltagarna minglar inför middagen.



Många stämningsfulla miljöer på slottet.



Middagsdags! Maffigt med den stora salen.


Hotellet (Behrn Hotell) var toppentrevligt och mitt hotellrum var jättefint - men JÄTTEVARMT! Passar inte fröken lättsvettad något vidare, let me tell you... Kanske var det värmen som gjorde att jag bara poff somnade som en vissen vitsippa nästan direkt när vi kom hem? Har i alla fall sussat gott och länge, skönt!


Hotellets entré - längst ned på Stortorgete låg det.



Mitt hotellrum. Charmigt, men som sagt en BASTU. Rackarns.



Det var det minsta badrummet jag sett också. Man hittade inte ens toan först,
men den var dold bakom dörren. Och handfatet var yttepyttelitet verkligen.



Frukostmatsalen var inglasad - jättemysigt!



Man kunde välja att sitta ute och äta också, om man föredrog det.


Nu kör vi; lunch, eftermiddagspassen, bilresa till Västerås.
Nytt hotell, ny bortanatt - eller TVÅ bortanätter till, blir det ju.

Sänder tacksamma tankar till sambon och farmorn och farfarn, som sköter allt med Frida de här dagarna så att jag kan vara med på sådant här! Och nästa vecka ska sambon ut och lufta sig på västkusten.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Så gott för sambon att komma till Sveriges framsida ;-) Han (och ni med förstås!) är så välkommen så!

2011-05-11 @ 21:30:38

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0