Ska jag ta med tältet, kanske?

Nästa vecka ska jag som sagt till Örebro med jobbet. Två dagars konferens var först inbokade, sedan dök två dagars användarträff upp i samma stad. Jag har hotell bokat för första natten sedan länge, men har inte bokat övriga nätter för att jag varit lite osäker på om jag verkligen skulle stanna för användarträffen.

DUMT tänkt.

Igår skulle jag bara ringa och boka ett par extra nätter på hotellet jag redan hade. Såg fram emot tre hotellnätter i rad, det vore rätt soft på sitt vis. Kunna strössla ut sina saker och inte behöva kånka hela packningen med mig hela tiden. Lyxa med att hinna hotellfrukostera i lite ro och kunna gå upp och jobba på hotellrummet på torsdagsförmiddagen. Njuta av att bo centralt och kanske hinna ut och kika eller gå på bio på onsdag kväll...

Men nej, icke sa nicke - det var fullt. Kollade ett par ställen till - fullt.
Jag fick blanda in resebyrån.

HEEELA jämrans Örebro är uppbokat på onsdag kväll! Seriöst??
Finns inte ETT endaste ynka hotellrum ledigt. Galet. Och sjukt oväntat.

Som det ser ut nu, kommer jag att åka till Västerås och sova där istället, för att sedan lifta tillbaka med andra därifrån som ska på samma användarträff som jag på torsdagen. Bye bye extratid och egentid och jobbtid. Så störigt! Utcheckning varje morgon istället.

Jag står på kölista på ett par hotell i Örebro - håll tummen.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Åh vad det krånglar till sig ibland...

2011-05-05 @ 23:50:29

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0