Hockeyfeber

Nu är det kors i taket, med spitpenna! Det är hockeyguldvittring i Gävle och till och med JAG (Fröken Oengagerad AB) har TV:n på fast inte ens sambon är hemma. Då är det rafflande, det må jag säga. Frida är laddad som attsingens, dansar runt, hejar högt, spexar och de sköna kommentarerna flödar:

- Mamma, jag bara VET att Brynäs kommer att vinna. Jag bara VET det!

- Men?! Varför pratar de om Silfverberg hela tiden på matchen? Det är ju också honom jag är KÄR i! Heja Silfverberg!
(Kramar om TV:n)

- Åh, blev det MÅL nu? Heja Brynäs! Vad BRA att Brynäs har en etta där uppe och det där andra laget bara en nolla!

- Vad bra det går! Wow, NU snackar vi HOCKEY mamma!

- Fast mamma... Nu tycker jag faktiskt lite synd om det andra laget som inte har fått några mål alls ju. Jag hejar lite på dem en stund, för om man hejar högt då BLIR det ett mål sedan! Visste du det?

- Det gör inget att jag måste gå och lägga mig nu - jag kommer ändå att hålla tummarna att Brynäs vinner! Tänk på alla dessa dagar då laget jobbat hårt, då kan det bli så att det här är den sista matchen så att de får vila sen. Fast... De kommer ju säkert också att sakna att åka skridskor och så då förstås.

- Man varför pratar de BARA om Silfverberg? Varför pratar de inte om några andra också, så att jag LÄR mig något! Det är ju härligt att höra hans namn, men jag vill lära mig om de ANDRA också ju!

Hahahaha, jisses. Det är härligt att lyssna på alla hennes funderingar, och det här klämde hon ur sig under bara de första tjugo minuterna eller något sådant.

Nu ska jag natta barnet och heja vidare. Ha det!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marie&Doriz

Go'unge...man kan ju inte annat än skratta åt alla hennes sköna komentarer o funderingar!! :)))

2012-04-16 @ 08:34:41
Postat av: Jenny E

Marie&Doriz: Nä, inte jag i alla fall, men jag är ju en smuuula partisk. =)

2012-04-16 @ 22:03:07
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0