Nattligt hjärtknip

Jag sätter Frida på toan, som vanligt i natten innan jag lägger mig. Hon är härligt sängvarm och kramar mig med sina mjuka armar medan jag bär henne. Hon sover nästan, men mumlar:

- När hade jag morfar hemma hos mig igår?

När jag svarar, vaknar hon till lite. Hon ler och säger:

- Mammi! Jag tycker om dig!

Hon kramar mig igen, kurar in sig mot min hals och säger:

- Mamma och pappa är snälla.

Sen lägger jag henne i sängen igen och kryper ned bredvid. Hon somnar om nästan direkt, men i gränslandet innan dess känner jag det välbekanta krafsandet av små varma tår som söker tryggheten mot mitt ben.

Kärlek.

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Carina

Åh jenny du skriver så fint!! Snälla skriv en bok! En mammabok!

2012-01-06 @ 14:53:38
Postat av: Carina

Åh jenny du skriver så fint!! Snälla skriv en bok! En mammabok!

2012-01-06 @ 14:54:09
Postat av: Jenny E

Carina: Stammar man på sådär fint beröm får båda stå kvar! Tack snälla, snälla. Jag vill så gärna skriva en bok, har bara inte hittat knorren på hur och vad.

2012-01-06 @ 22:01:03
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0