Ja det är vååååren, ja det är vååååren

Medelhöga halter av björkpollen (och sälg, vide och alm), säger pollenprognosen.
No shit, Sherlock! Och tänk vad skojsigt, då kommer det snart att bli ännu mer.

Så här års slår det aldrig fel, då är jag redan apless på våren. Effekten av de första "oh vad det är skönt ute"-dagarna har slagit till rejält. Jag läser statusar på facebook om hur folk soooolar och myser och jobbar i trädgården, men själv är jag bara snuvig, trött, extremt luddig i skallen, enormt kliig i ögonen och vill stanna dygnet runt i ett mörkt rum inomhus. Typ.

Men annars är allt bra, haha!

(Det är ju ett lightproblem utan dess like, jag vet. Nemas problemas. Jämfört med riktiga åkommor faller det här platt. Jag blir bara lite knäpp av att det kliar så mycket i ögonen att jag vill gräva loss dem ur dess hålor...)

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0